Saturday, February 20, 2010

Keindahan Taman Rimba

Di mana ada taman rimba, di situ ada aku. Aku dan alam memang tidak dapat dipisahkan. Huh! alam adalah teman setiaku.

Begitu jugalah dengan pasangan bercinta, tentulah berasa tidak sempurna percintaan mereka seandainya terpisah antara satu sama lain. Namun itu bukan halangannya. Si Jejaka boleh menghadiahi kekasihnya sekumtum bunga atau sejambak bunga tatkala berjauhan. Si dara pasti berasa dihargai apabila dihadiahi bunga oleh orang yang dicintainya. Pasti direnjis dan diciumnya bunga itu agar tidak mudah layu. Betapa romantiknya.

Aku cuma mengambarkan perasaan mereka yang bercinta. Selain bercinta dengan alam, aku juga suka melihat orang bercinta.

Ketika keseorangan dan kebosanan aku akan mencari tempat yang ada hutan dan sungai. Aku mencari kecantikan, keindahan dan kelembutan alam. Dan dari celah-celah taman rimba yang aku kunjungi ini , aku mendapat ketenangan, kelapangan dan kesegaran jiwa.

Itulah seorang aku yang masih ramai tidak mengerti.

No comments: