Sunday, November 1, 2009

Indahnya Rindu

Ketika aku sedang asyik mendengar lagu di radio, tiba-tiba fikiranku teringat akan satu ungkapan " Jauh Di Mata Dekat Di Hati". Mungkin juga lagu yang sedang berkumandang itu mempengaruhi fikiranku.

Kepada sesiapa sahaja yang berjauhan dengan ahli keluarga atau orang tersayang, mereka akan merasakan keluarga atau orang tersayang itu hanya jauh di mata tetapi dekat di hati. Satu perasaan aneh pasti menjelma. Rindu bersarang di hati. Sayu menjelma di jiwa. Namun, kata-kata semangat yang diberikan mereka tidak pernah pudar. Malahan mereka bagaikan sentiasa menemani kita setiap langkah. Kita akan berasa senang dengan perasaan ini - satu keindahan tersendiri dalam kehidupan.

Perasaan begini adalah dorongan kepada kita. Perasaan yang lahir dari hati yang murni. Perasaan yang tidak dapat dirampas atau dicemburui oleh sesiapa. Perasaan yang lahir dari hati ke hati yang tidak dapat dilihat dengan mata kasar. Perasaan sebegini boleh meningkatkan semangat seseorang untuk menempuhi kehidupan harian, bekerja mahupun belajar.

1 comment:

Anonymous said...

Berdiri tengok langit ke nak terjun tasik ni?