Friday, October 23, 2009

Alam Yang Indah

Suatu hari tatkala aku menghabiskan cutiku di Genting Highland, aku memang terpesona dengan pemandangan yang aku nampak menerusi "cable car". Hutan menghijau yang ditenggelami kabus tebal. Dalam hatiku tertanya- tanya berapa lama lagikah aku akan berapa dalam kotak empat segi ini? Walaupun aku merasa takut dan tanganku bergetar-getar sempat juga aku tangkap gambar sekeping dua. Alam ciptaan tuhan memang indah ..tapi dalam kepalaku tidak terlepas dari bayangan-bayangan ngeri..."Apa kata kalau "cable car" terlepas dari kabelnya? ...Ah tidak dapat aku bayangkan...mungkin..tamatlah riwayatku kat bawah sana..ditengelami alam yang indah. Ini pengalaman pertama kali aku melihat pemandangan dari "cable car" . Bagi mereka yang sudah biasa menaikinya mungkin mereka tidak merasa apa-apa ...

No comments: