Sunday, October 25, 2009

Mencari Damai Di Kampung Halaman

Hari itu hari Sabtu, hari yang paling penat tapi menggembirakan - mengikut rombongan melawat kampung ke kampung sempena perayaan tahunan. Pada hari itu enam kampung aku lawati, bertolak dari rumah pukul lapan pagi sampai pukul enam petang. Setiap kali sampai kami akan disambut dengan pukulan gendang diikuti dengan majis makan-makan. Bayangkan kalau enam kampung aku lawati - memang aku kenyang betul pada hari itu.

Petang itu, aku cuba mencari damai dihati dengan menikmati udara nyaman dan pemandangan yang menghijau sambil ditemani kicauan burung - burung hutan. Udara yang segar dan pemandangan yang menghijau dapat menghilang stres setelah penat kerja di Kota.
Ini adalah cara aku menghilangkan stress...kalau anda bagaimana pula?

2 comments:

Prasert Chaipradit said...

Macam Menteri disambut dengan gendang? Ada bunga manggar ke?

Anonymous said...

Bunga manggar tak ada..bunga kertas ada..itu pun sendiri bawa..